Dersin Adı | Fermantasyon Teknolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FE 350 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fermantasyon prensiplerinin bilimsel temelleri, önemli endüstriyel fermantasyon ürünlerinin üretim yöntemleri, üretim proseslerinin kalitesini etkileyen faktörler ve karşılaşılabilecek problemler konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Fermantasyon ve fermantasyon proseslerine giriş, endüstride kullanılacak olan mikroorganizmaların seçimleri, biyoproses tipleri ve ilkeleri, kesikli, sürekli ve kesikli-beslemeli üretimler, peynir üretimi, et, zeytin, ekmek üretimleri, laktik asit fermantasyonu ve turşu üretimi, şarap ve bira fermantasyonları ve üretim prensipleri, endüstriyel üretimlerde izlenen teknolojik basamaklar, mühendislik uygulamaları ve sorun çözme yöntemleri. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fermantasyon teknolojisine giriş | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 1 |
2 | Endüstriyel fermentasyonlarda kullanılan mikroorganizmalar ve ortam içerikleri | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 2 |
3 | Mikrobiyal büyüme | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 2 |
4 | Anaerobik solunum ve fermantasyon mekanizmaları | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 6 |
5 | Mikroorganizma üretim methodu seçimi | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 9 |
6 | Kesikli ve sürekli biyoreaktörler | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 9 |
7 | İmmobilize hücre sistemleri | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 9 |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyoreaktörler için işletme parametreleri | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 9 |
10 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi (laktik asit, turşu, et, peynir, zeytin, ekmek vb.) | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 8 |
11 | Çeşitli fermantasyon ürünlerinin üretimi (laktik asit, turşu, et, peynir, zeytin, ekmek vb.) | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 11 |
12 | Şarap fermantasyonu | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 10 |
13 | Bira fermantasyonu | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Chapter 9 |
14 | Proje sunumu | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hutkins, Robert W., 2006, Microbiology and Technology of Fermented Foods, Wiley-Blackwell, USA. Shuler, M.L., Kargi F., DeLisa M., 2002, Bioprocess Engineering: Basic Concepts, Prentice Hall International, USA. Waites, M. J., Morgan, N. L., Rockey, J. S., Higton, G., 2001, Industrial Microbiology. An Introduction. Blackwell Sci. Ltd., UK. Stanburry, P. F., Whitaker,A., Hall, S. J., 1995, Priciples of Fermentation Technology. Third Edition. Butterworth-Heinemann Sci. Ltd., UK |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | X | ||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | X | ||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | X | ||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | X | ||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest